Przejdź do treści Przejdź do nawigacji

aktualności

Najlepsi trzynaście razy!

18.09.2018

Miesięcznik „Teatr”, jak co roku we wrześniowym numerze, publikuje ranking „Najlepszy, najlepsza, najlepsi w sezonie 2017/2018”. W prestiżowym spisie zostaliśmy wymienieni trzynaście razy! Krytycy wyróżnili teatr, spektakle i pracujących dla nas twórców w siedmiu kategoriach.

Michał Centkowski (dziennikarz „Newsweeka”) za najlepsze przedstawienie minionego sezonu teatralnego uważa „Rasputina” Jolanty Janiczak w reżyserii Wiktora Rubina.

Teatr im. Stefana Żeromskiego w Kielcach został uznany najlepszym według Centkowskiego i Tomasza Domagały (domagalasiekultury.pl).

„Ciemności…” Pawła Demirskiego są najlepszą polską sztuką według Centkowskiego, Jacka Cieślaka („Teatr”, „Rzeczpospolita”), Szymona Kazimierczaka („Teatr”, teatralny.pl) oraz Jolanty Kowalskiej („Teatr”).

Najlepsze role epizodyczne zagrali: Dawid Żłobiński w „1946” Tomasza Śpiewaka w reżyserii Remigiusza Brzyka (Zbigniew Majchrowski z Uniwersytetu Gdańskiego), a także Anna Kłos-Kleszczewska w „Ciemnościach” Pawła Demirskiego w reżyserii Moniki Strzępki (Aneta Kyzioł z „Polityki”).

Według Wiesława Kowalskiego (teatrdlawas.pl) Tomasz Śpiewak pisząc tekst „1946” przygotował najlepszą adaptację teatralną sezonu.

Najlepszą scenografię zaprojektował do „Rasputina” Jolanty Janiczak w reżyserii Wiktora Rubina Mirek Kaczmarek (uważa Centkowski). Kazimierczakowi podobała się z kolei praca scenografa Arka Ślesińskiego oraz autora światła i projekcji Jakuba Lecha w „Ciemnościach…”.

Aneta Kyzioł uznała „Bema! Powrót człowieka-armaty” Macieja Łubieńskiego z muzyką Wiktora Stokowskiego w reżyserii Michała Walczaka za najlepsze przedstawienie muzyczne.

Logo Biuletynu Informacji Publicznej