Przejdź do treści Przejdź do nawigacji

aktualności

Osiemnaście razy wymienieni w "Teatrze"

12.09.2017

Osiemnaście razy wymienieni w Teatrze

Kreacja aktorska Magdy Grąziowskiej, reżyseria Grzegorza Wiśniewskiego, spektakl „Harper”, adaptacja „Kła”, scenografie Mirka Kaczmarka do „Harper” i „Zaucha. Welcome to the .prl” oraz realizacja „Dziejów grzechu” dla TVP Kultura to nasze dokonania artystyczne, które docenili krytycy  w ankiecie miesięcznika „Teatr”. W prestiżowym spisie zatytułowanym „Najlepszy, najlepsza, najlepsi” zostaliśmy wymienieni osiemnaście razy.

Krytycy wyróżnili spektakle i pracujących dla nas twórców w siedmiu kategoriach.

Według Przemysława Skrzydelskiego („wSieci”) najlepszym przedstawieniem w kraju, w minionym sezonie, jest „Harper” Simona Stephensa w reżyserii Grzegorza Wiśniewskiego – „bezbłędny, duszny psychologiczny teatr reżysera, który w tym gatunku scenicznym wydaje się dziś najlepszy”.

Wiesław Kowalski (teatrdlaWas) uważa „Harper” za jedną z najlepszych nowych sztuk obcojęzycznych (ogłoszonych drukiem lub wystawionych) zeszłego roku.

Trzech dziennikarzy (Przemysław Skrzydelski, Jacek Wakar Polskie Radio, Kalina Zalewska „Teatr”) uważa reżyserię Grzegorza Wiśniewskiego za najlepszą w kraju.

Magda Grąziowska wcielając się w Harper Regan zagrała najlepszą rolę kobiecą według Jacka Cieślaka („Teatr”), Jacka Kopcińskiego („Teatr”), Wojciecha Majcherka (TVP Kultura), Przemysława Skrzydelskiego, Jacka Wakara, a także Kaliny Zalewskiej.

Joanna Puzyna-Chojka uważa scenariusz filmu pt. „Kieł” Yorgosa Lanthimosa i Efthymisa Filippousa w opracowaniu Marcina Cecki (reż. Bartosz Żurowski) za najlepszą adaptację teatralną.

Krytycy teatralni dostrzegli świetne scenografie Mirka Kaczmarka: w spektaklu „Zaucha. Welcome to the .prl” (Szymon Kazimierczak „Teatr”) oraz w „Harper” (Jacek Kopciński, Wiesław Kowalski, Wojciech Majcherek, Kalina Zalewska).

Joanna Puzyna-Chojka za jedno z najlepszych przedstawień telewizyjnych uważa „Dzieje grzechu” Stefana Żeromskiego w adaptacji Radosława Paczochy i reżyserii Michała Kotańskiego.

 

 

 

 

 

Logo Biuletynu Informacji Publicznej