Przejdź do treści Przejdź do nawigacji

aktualności

Nasz spektakl w podróży po Brazylii

16.10.2016

Nasz spektakl w podróży po Brazylii

„Samotność pól bawełnianych” w reżyserii Radosława Rychcika zrealizowana na scenie Teatru im. S. Żeromskiego w Kielcach, będzie prezentowana podczas 7. edycji Międzynarodowego Festiwalu Sztuk Scenicznych Tempo Festival w Rio de Janeiro. Spektakl zobaczą także widzowie w São Paulo podczas Tygodnia Teatru Polskiego.

17 października rozpoczyna się Tempo¬¬ Festival, a „Polish Scene Focus” będzie jedną z najważniejszych atrakcji. W Rio de Janeiro będą prezentowane m.in. trzy spektakle, warsztaty, debaty i wykłady o polskim teatrze. Kuratorzy festiwalowi wybrali do prezentacji: „Samotność pól bawełnianych” Radosława Rychcika, „Apokalipsę” Michała Borczucha oraz „Ewelina płacze” Anny Karasińskiej.
Spektaklom towarzyszyć będzie wykład na temat historii i współczesności polskiego teatru dramaturga i krytyka Piotra Gruszczyńskiego, warsztaty aktorskie realizowane przez Grzegorza Jarzynę oraz Annę Nykowską, lekcja mistrzowska Wojtka Ziemilskiego dotycząca wykorzystania materiału autobiograficznego i dokumentalnego w performance’ie i teatrze, oraz projekcje nagrań spektakli Tadeusza Kantora. Kuratorami festiwalu są Bia Junqueira, Cesar Augusto e Márcia Dias.

Tempo_Festival jest ceniony przez środowisko teatralne; prezentuje brazylijskie premiery oraz wybór interesujących, nowatorskich produkcji z innych krajów, głównie europejskich.
Kolejny po festiwalu Tempo¬ Festival projekt teatralny to Tydzień Teatru Polskiego, organizowany przez Sesc São Paulo, który przybliży brazylijskiej publiczności najciekawsze spektakle ostatnich lat: „Samotność pól bawełnianych”, „Ewelina płacze” i „Wiosna” napisany i wyreżyserowany w warszawskim Teatrze Studio przez Leonarda Moreirę, na co dzień związanego z Cia. Hiato – jedną z najciekawszych grup teatralnych z São Paulo.

Projekt współorganizowany przez Instytut Adama Mickiewicza pod marką Culture.pl, w ramach programu prezentacji polskiej kultury w Brazylii w 2016, oraz współfinansowany ze środków m.st. Warszawy.
Premiera kieleckiej „Samotności pól bawełnianych” miała miejsce w październiku 2009 roku. Sztukę Bernarda-Marie Koltèsa przełożył Marian Mahor, reżyserował Radosław Rychcik, oprawę wizualną przygotowała Marta Stoces, oprawę muzyczną – zespół Natura Born Chillers, występują: Wojciech Niemczyk (Diler), Tomasz Nosinski (Klient) oraz zespół The Natural Born Chillers.

Przedstawienie objechało wiele festiwali. Zaczęło się od 7. Wałbrzyskich Fanaberii Teatralnych, potem był 2. Międzynarodowy Festiwal Boska Komedia w Krakowie, następnie katowickie Interpretacje, szczeciński Kontrapunkt, toruński Kontakt, Koszalińskie Konfrontacje Młodych m-teatr 2010, warszawski Hajdpark, wkrótce Time Based Art. Festival (Portland, USA), występy w Los Angeles, w Seattle na festiwalu On the Boards, w Vancouver (Kanada) na Push Festival, podczas International Theater Festival w Santiago de Chile. Spektakl mogli obejrzeć mieszkańcy Berlina – gdzie w programie Polska Prezydencja 2011 – Promesa, odbyły się dwa pokazy „Samotności…”. W 2012 roku na festiwalu Under the Radar w Nowym Jorku spektakl pokazano osiem razy.

culture

Logo Biuletynu Informacji Publicznej