Białe małżeństwo

Tadeusz Różewicz

Białe małżeństwo

Reżyseria: Weronika Szczawińska
Scenografia: Izabela Wądołowska
Asystent reżysera: Dagna Dywicka
Współpraca scenograficzna: Adriana Makarska
Reżyser światła: Marek Kutnik

najbliższe spektakle

Dojrzewanie seksualne nadwrażliwej dziewczyny staje się okazją do uchwycenia napięcia między świadomością a ciałem. Popularności sztuce Różewicza przysporzył kardynał Stefan Wyszyński, nazywając ją „obrzydliwą”. Był rok 1976.  Zmienił się świat, obyczajowość, obecność damskiej i męskiej golizny na scenie spowszedniała.  Również tematy płciowych stereotypów, obłudy, przemocy seksualnej, obecności pierwiastka zwierzęcego w naturze ludzkiej, stały się w teatrze niemal dyżurnymi. Jednak wielowymiarowość tego tekstu powoduje, że kolejne pokolenia reżyserów sięgają po niego.

BIANKA: Dagna Dywicka

PAULINA: Dominika Biernat / Aneta Wirzinkiewicz

MATKA: Joanna Kasperek

CIOTKA: Beata Pszeniczna

BENJAMIN: Wojciech Niemczyk

OJCIEC: Tomasz Nosinski

DZIADEK: Dawid Żłobiński

    Spektakl archiwalny

      galeria

      • Białe małżeństwo
        Białe małżeństwo
      • Białe małżeństwo
        Białe małżeństwo
      • Białe małżeństwo
        Białe małżeństwo
      • Białe małżeństwo
        Białe małżeństwo
      • Białe małżeństwo
        Białe małżeństwo
      • Białe małżeństwo
        Białe małżeństwo
      • Białe małżeństwo
        Białe małżeństwo
      • Białe małżeństwo
        Białe małżeństwo
      • Białe małżeństwo
        Białe małżeństwo
      • Białe małżeństwo
        Białe małżeństwo
      • Białe małżeństwo
        Białe małżeństwo
      • Białe małżeństwo
        Białe małżeństwo
      • Białe małżeństwo
        Białe małżeństwo
      • Białe małżeństwo
        Białe małżeństwo
      • Białe małżeństwo
        Białe małżeństwo
      • Białe małżeństwo
        Białe małżeństwo
      • Białe małżeństwo
        Białe małżeństwo
      • Białe małżeństwo
        Białe małżeństwo
      zdjęcia: Maciej Żórawiecki