Jesteśmy w zestawieniu NAJLEPSZY, NAJLEPSZA, NAJLEPSI W SEZONIE 2024/2025 wg Miesięcznika „Teatr”!
NAJLEPSZY TEATR
Teatr im. S. Żeromskiego w Kielcach. Nie tylko w ramach wsparcia w obecnej sytuacji, przede wszystkim za świetny zespół (w wyremontowanym budynku) i repertuar, w tym ostatnie premiery, z „Protestem kieleckim. Do kogo należą Kielce?” w reż. Jakuba Skrzywanka na czele - Aneta Kozioł, „Polityka”.
Teatr im. S. Żeromskiego w Kielcach. Za to, że ta instytucja pokazuje, czym naprawdę jest zespół i poczucie odpowiedzialności za miejsce, w którym się pracuje. Za konsekwentne zaangażowanie i utrzymywanie wysokiej jakości artystycznej w najtrudniejszych warunkach. Ich praca to dowód na siłę wspólnoty i sens długofalowego myślenia o teatrze - Katarzyna Niedurny, „Podcast o Teatrze”.
NAJLEPSZA ROLA KOBIECA
Dagna Dywicka za piosenkę stworzoną z zespołem Nagrobki oraz za idealne odegranie urzędniczki w spektaklu „Protest kielecki. Do kogo należą Kielce?” w reż. Jakuba Skrzywanka - Katarzyna Waligóra „Podcast o Teatrze”.
NAJLEPSZE KOSTIUMY
Marta Kodeniec, „Człowiek jaki jest, każdy widzi” w reż. Katarzyny Minkowskiej - Dominik Gac, „Teatr”; Adrianna Wolińska, współpracowniczka „Teatru”.
Mirek Kaczmarek, „Baśń o wężowym sercu” w reż. Marcina Libera - Katarzyna Tokarska-Stangret, „Teatr”; Anna Pajęcka, „Dwutygodnik”.
NAJLEPSZA DRAMATURGIA
Tomasz Walesiak, „Człowiek jaki jest, każdy widzi” w reż. Katarzyny Minkowskiej - Dominik Gac, „Teatr”.
NAJLEPSZA SCENOGRAFIA
Justyna Elminowska, „Skóra po dziadku” w reż. Mateusza Pakuły - Michał Centkowski, „Vogue Polska”, „Przegląd”.
Mirek Kaczmarek, „Baśń o wężowym sercu” w reż. Marcina Libera - Dominik Gac, „Teatr”; Katarzyna Tokarska-Stangret, „Teatr”; Adrianna Wolińska, współpracowniczka „Teatru”.
Agata Skwarczyńska, „Protest kielecki. Do kogo należą Kielce?” w reż. Jakuba Skrzywanka - Anna Pajęcka, „Dwutygodnik”; Katarzyna Waligóra „Podcast o Teatrze”.
NAJLEPSZA REŻYSERIA ŚWIATŁA
Mirek Kaczmarek, „Baśń o wężowym sercu” w reż. Marcina Libera - Dariusz Kosiński, „Tygodnik Powszechny”, „Performer”; Katarzyna Tokarska-Stangret, „Teatr”; Adrianna Wolińska, współpracowniczka „Teatru”.
NAJWIĘKSZA NADZIEJA
Julia Nowak - Adrianna Wolińska, współpracowniczka „Teatru”.
SKANDAL SEZONU
Brak powołania Jacka Jabrzyka na dyrektora Teatru im. S. Żeromskiego w Kielcach - Michał Centkowski; Piotr Dobrowolski, „Czas Kultury”, „CzasKultury.pl”; Dominik Gac, „Teatr”; Anna Jazgarska, „teatralny.pl”; Dariusz Kosiński „Tygodnik Powszechny”, „Performer”; Katarzyna Niedurny, „Podcast o Teatrze”; Anna Pajęcka, „Dwutygodnik”; Magdalena Rewerenda, współpracowniczka „CzasuKultury.pl”; Agata Skrzypek, Akademia Teatralna im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie; Katarzyna Tokarska-Stangret, „Teatr”; Katarzyna Waligóra, „Podcast o Teatrze”; Adrianna Wolińska, współpracowniczka „Teatru”; Maryla Zielińska, współpracowniczka „Didaskaliów. Gazety Teatralnej” i „Teatru”).