Przed nami pokaz przedpremierowy „Drzwi pecepcji”, a już w weekend premiera!
 
Ten spektakl to teatralna podróż inspirowana esejem Aldousa Huxleya łącząca edukację, performens, medytację i taniec, która pozwoli nam eksplorować alternatywne drogi doświadczania rzeczywistości. Poznajcie bliżej jego twórców i twórczynie:
 

Agnieszka Jakimiak
Reżyserka teatralna, eseistka i dramatopisarka, doktora filozofii, absolwentka MISH na Uniwersytecie Warszawskim, Wydziału Reżyserii PWST w Krakowie i Wydziału Dramatu, Teatru i Tańca w Royal Holloway, University of London. Reżyserka spektakli w Teatrze Powszechnym w Warszawie: „Strach zżerać dusz” (2017) na podstawie scenariusza Rainera Wernera Fassbindera i „Martwa natura” (2020) na podstawie scenariusza napisanego z Mateuszem Atmanem. Reżyserka „nosexnosolo” na podstawie własnego tekstu, odnoszącego się do nadużyć i molestowania popełnionych przez belgijskiego twórcę Jana Fabre’a. Od 2015 roku tworzy w duecie z Mateuszem Atmanem – razem zrealizowali spektakle w Teatrze Współczesnym we Wrocławiu („Chamstwo”, „Kongres futurologiczny”) i Szczecinie „Dobry piesek (dla dorosłych”), w Teatrze im. A. Fredry w Gnieźnie w koprodukcji z Festiwalem Łódź Czterech Kultur „Miłą robótkę” – spektakl o emancypacyjnym aspekcie polskiej pornografii z lat 90-tych, w Teatrze Nowym w Łodzi „Mój pierwszy rave” i „Galę 68. Wolność to luksus”. Ich spektakle były prezentowane na festiwalach teatralnych w Warszawie (Warszawskie Spotkania Teatralne), Lublinie (Konfrontacje Teatralne), Toruniu (Międzynarodowy Festiwal Kontakt), Łodzi, Zabrzu, Białymstoku, Sofii w Bułgarii, Weimarze w Niemczech. Wraz z Goranem Injaciem i Joann Wichowską pracowała jako dramaturżka z Oliverem Frljiciem przy spektaklu „Nie-boska komedia. Szczątki”, „Nie-boska komedia. Wyznanie” oraz „Klątwa”. Pracowała również z Weroniką Szczawińską, Anją Sušą, Bartkiem Frąckowiakiem. Publikowała na łamach „Dwutygodnika”, „Didaskaliów”, „Dialogu” i „Contemporary Theatre Review”. Autorka tekstów poświęconych alternatywnym modelom pracy w teatrze, które uniemożliwiłyby reprodukowanie przemocowych praktyk.

Mateusz Atman
Artysta multidyscyplinarny: reżyser, scenarzysta i scenograf oraz wykładowca akademicki. Od 2015 roku współtworzył ponad 30 wydarzeń teatralnych, performatywnych, choreograficznych, koncertowych i filmowych. Poruszające ważne tematy, uznane i oryginalne spektakle to m.in. ekologiczna „Martwa natura”, naturystyczna „Miła robótka”, postkolonialne „Chamstwo”, międzygatunkowy „Dobry piesek”, czy queerowa „Susan Sontag”. Wybrane prace prezentowane były na międzynarodowych festiwalach w Polsce, Chorwacji, Bułgarii i Niemczech. Atman współpracował z takimi reżyserami jak: Oliver Frljić, Anna Smolar, Wiktor Rubin, Weronika Szczawińska, Jakub Skrzywanek, Romuald Krżel, Agata Maszkiewicz i Zuzanna Grajewicz. Stale współpracuje z Agnieszką Jakimiak.

Nina Sakowska
Kostiumografka, projektantka, współzałożycielka studio Skrawki. Z wykształcenia pianistka i historyczka muzyki. Pracowała przy realizacji filmów, seriali, programów telewizyjnych, teledysków, sztuk teatralnych i tanecznych. Jest autorką trzech kolekcji stworzonych w duchu filozofii zero waste: „trash”, „TRASH 2.0”, „Stare śmieci” (stypendium Ministra Kultury i Nauki). Tworzy z materiałów wtórnych, przywraca do życia to, co stare i zapomniane. Inspiruje się sztuką uliczną, kolorystyką miejskich śmietników i załamaniami czasoprzestrzeni. Odnajduje spokój w chaosie. Jest autorką kostiumów do takich spektakli, jak: „Chamstwo” (Wrocławski Teatr Współczesny im. E. Wiercińskiego), „Dobry piesek” (Teatr Współczesny w Szczecinie), „Casting” (Teatr Collegium Nobilium w Warszawie), „Mój pierwszy rave” (Teatr Nowy w Łodzi) czy „Dirty Talk” (Wrocławski Teatr Pantomimy).

Oskar Malinowski
Aktor, tancerz, performer, choreograf. Absolwent krakowskiej PWST na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu. Stypendysta Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego za osiągniecia artystyczne. Współpracuje z najważniejszymi scenami teatralnymi w Polsce. Ze spektaklem „Cezary idzie na wojnę” w reżyserii Cezarego Tomaszewskiego występował na festiwalach w Nowym Jorku, Monachium, Santiago de Chile, Edynburgu, Brukseli i Salzburgu. Przedstawienie otrzymało nagrodę dla zespołu na Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym Boska Komedia w Krakowie i jest zaliczane do najważniejszych wydarzeń teatralnych ostatnich lat. Zrealizował autorskie spektakle „coś/ktoś” oraz „Para nr 1”. Oba te projekty wyróżnia autokreacja i komizm. Najnowszy spektakl „Gods of Love”, który powstał we współpracy z Marią Magdaleną Kozłowską i Magdą Kupryjanowicz w ramach programu Polskiej Sieci Sztuk Performatywnych 2024, miał swoją premierę w Poznaniu, Gdańsku i Warszawie. Współpracował m.in. z Martą Ziółek („Panie władzo, to są tylko tace”, Teatr Studio im. S.I. Witkiewicza w Warszawie), Agnieszką Jakimiak („Mój pierwszy rave”, Teatr Nowy w Łodzi), Eweliną Marciniak („Historia przemocy”, Teatr im. A. Fredry w Gnieźnie), Wojciechem Grudzińskim („Rodos”, Komuna/Warszawa), Zdenką Pszczołowską („Woyzeck”, Teatr Nowy w Poznaniu), Darią Kubisiak („Niemęski”, Narodowy Stary Teatr im. H. Modrzejewskiej w Krakowie), Cezarym Tomaszewskim („Cud mniemany czyli Krakowiacy i Górale”, Teatr im. J. Słowackiego w Krakowie), Anią Nowak („Języki przyszłości/Future Tongues”, Nowy Teatr w Warszawie). Ig: @oskarmalinowski_ fb: Oskar Malinowski

Łukasz Jędrzejczak
Urodzony w 1985 roku w Bydgoszczy, artysta dźwiękowy, kompozytor muzyki do spektakli teatralnych, performer, producent, instrumentalista, wokalista, autor tekstów piosenek, okładek płyt muzycznych i plakatów koncertowych. W ramach szeroko pojętej sceny eksperymentalnej i alternatywnej współtworzy lub współtworzył zespoły: Sora! (2005-2009), Tin Pan Alley (2007-2011), T'ien Lai (od 2012), Alameda 5 (od 2013), JAVVA (od 2018), The Mózg Injectors (od 2016), Duży Jack (od 2015) i Time Is The Ruler (od 2024). Jako członek wyżej wymienionych formacji zagrał setki koncertów w kraju, a także koncerty w Australii, Czechcach, Danii, Estonii, Islandii, Kanadzie, Litwie, Niemczech, Rumunii, Słowacji, Szwecji i Ukrainie (m.in. w ramach prestiżowych festiwali i przeglądów: Luminato w Toronto, Loftas w Wilnie, CTM w Berlinie, Sharpe w Bratysławie, ART Meetings Festiaval w Dnipro, Colours of Ostrava w Ostrawie, Wine Nat White Heat w Nantes, Positive Futures w Innsbrucku, Open'er Festival w Gdyni, OFF Festival w Katowicach, Festiwal Malta w Poznaniu). Jest także współtwórcą nagrań terenowych w Marakeszu (Maroko) w ramach interdyscyplinarnego projektu „Sawt/Sur” (2017). Wraz z Jakubem Ziołkiem współtworzy wydawnictwo płytowe Brutality Garden popularyzujące eksperymentalną muzykę klubową.

Martyna Chojnacka
Artystka nowych mediów, która łączy świat technologii ze sztuką dźwięku i obrazu. Ukończyła studia z zakresu creative codingu na Uniwersytecie SWPS w Warszawie, gdzie zdobyła zaawansowane umiejętności w pracy z narzędziami takimi, jak Arduino, Raspberry Pi oraz oprogramowaniem do projektowania 3D. Dzięki temu swobodnie realizuje projekty w obszarze physical computingu, obejmujące robotykę, druk 3D i wycinanie laserowe. Posiada rozległe doświadczenie w tworzeniu generatywnej sztuki cyfrowej, biegła w pracy z programami takimi, jak TouchDesigner, Max MSP, Blender czy Processing. Dzięki szerokiej znajomości narzędzi do wizualizacji i mappingu, tworzy immersyjne instalacje oraz unikalne wizualizacje. Związana z alternatywną sceną muzyczną, działa jako wizualizatorka dźwięku, tworząc przestrzenie audiowizualne za pomocą kodu, animacji i nowych technologii. Jej prace, obejmujące generatywne wizualizacje na żywo, animacje, instalacje interaktywne i kinetyczne rzeźby, były prezentowane na licznych wystawach i festiwalach w Polsce oraz Europie. Obecnie ściśle współpracuje z włoskim teatrem tańca jako creative coder, tworząc rozległe oprogramowanie i reaktywne wizualizacje do spektaklu, który opiera się w dużej mierze na sztucznej inteligencji. Jej doświadczenie w pracy z kodem, physical computingiem i pasja do sztuk wizualnych sprawiają, że odgrywa istotną rolę w tworzeniu technologicznego zaplecza wielu projektów artystycznych. Dąży do tworzenia obiektów namacalnych, takich, które można obejść dookoła i dotkną, stawia na tworzenie angażujących doświadczeń, w kontrze do niedostępnych i nietykalnych form sztuki. Od wielu lat fascynuje ją także niezwykły organizm, jakim jest śluzowiec (slime mould), a jego zachowania i struktury często inspirują jej prace, w których eksploruje i reinterpretuje te naturalne zjawiska.

Wera Zajkowska
Studentka IV roku dramaturgii na Wydziale Reżyserii i Dramaturgii AST w Krakowie, absolwentka Wydziału Artes Liberales na Uniwersytecie Warszawskim, eksstudentka aktorstwa na Wydziale Teatru Lalek Akademii Teatralnej w Warszawie. Asystentka Anny Smolar przy spektaklu „Joga” w Narodowym Starym Teatrze im. H. Modrzejewskiej w Krakowie, asystentka Michała Zadary przy spektaklu dyplomowym studentów AST „Oresteia”. Dramaturżka oraz współautorka scenariusza przy spektaklach Michała Zadary „Cisza” (Muzeum Powstania Warszawskiego) oraz „400m2 nadziei” (w ramach festiwalu Łódź Wielu Kultur). Dramaturżka Emmy Hütt przy spektaklu „Justine&Juliette” w Teatrze im. J. Słowackiego w Krakowie. Realizowała czytanie performatywne swojego tekstu w związku z programem „Młodzi w Nowym” w Teatrze Nowym w Łodzi, w ramach festiwalu „Gra z Kantorem” organizowanego przez Cricotekę, w cyklu czytań performatywnych Tekstów Kobiecej Dramaturgii Niemieckiej. Brała udział w Maratonie Miniatur Dramatycznych w Teatrze im. J. Słowackiego w Krakowie oraz w Przeglądzie Współczesnej Dramaturgii Teatru Barakah. Realizowała performance „SISTERCOR” we współpracy z Emmą Hütt w Volksbühne w Berlinie. Czynnie zaangażowana w działania Pracowni Dramaturgicznej. Interesuje się teatrem formy oraz poszukiwaniem nowych języków teatralnych.

Twórcy i twórczynie „Drzwi percepcji”

  • Pierwsza premiera na Nowej Scenie już jutro!

    Agnieszka Jakimiak

  • Pierwsza premiera na Nowej Scenie już jutro!

    Mateusz Atman

  • Pierwsza premiera na Nowej Scenie już jutro!

    Nina Sakowska

  • Pierwsza premiera na Nowej Scenie już jutro!

    Oskar Malinowski

  • Pierwsza premiera na Nowej Scenie już jutro!

    Łukasz Jędrzejczak

  • Pierwsza premiera na Nowej Scenie już jutro!

    Martyna Chojnacka

  • Pierwsza premiera na Nowej Scenie już jutro!

    Wera Zajkowska